Vad gör vi?
Vi stöttar er befintliga organisation i utvecklingen av ett digitalt arbetssätt för er fastighetsförvaltning. Med digitala verktyg, vass kompetens och hög närvaro hjälper vi fastighetsägare att arbeta kostnadseffektivt och hållbart för att nå sina mål.
Vi strukturerar upp fastighetsdata, era befintliga alternativt nya plattformar och implementerar ett digitalt arbetssätt i olika etapper utefter er organisations mognad och behov.
Vi ser digitaliseringens fulla potential, nu och i framtiden. Vårt arbetssätt inkluderar den dagliga förvaltningen, de specifika projekten och framtidens hållbara byggnader.
Vägen till framtidssäkra fastigheter
- Processen
Vi gör en analys av behov och nuläget, hur ser organisationen ut, fastighetens förutsättningar och de digitala flödena. Vilka plattformar används, uppfyller de behovs- och målbilden eller ska förslag för en kompletterande plattform tas fram?
Vi tar fram en strategi och mål utifrån analysen vi gjort. Även en strategi för arbetssättet över de befintliga plattformarna.
Varför ska man digitalisera arbetssättet?
- Vi behöver få mer kontroll över våra fastigheter för att arbeta mer lönsamt och hållbart.
- Det ställ fler och fler hållbarhetskrav på fastighetsägare vilka inte kommer gå att uppnå om vi inte effektiviserar och får kontroll.
- Hyresgäster ställer högre och högre krav på tillgänglighet, smarta funktioner och ett hållbart agerande.
- Högre priser ställer krav på våra kostnader, utan korrekt underlag kan vi inte optimera drift och utgifter.
- För att kunna vara med och verka för en grön framtid.
Dethär är några argument för att digitalisera sitt arbetssätt, låt oss komma på flera tillsammans!
Digitalisering är en skalbar produkt som går att vidareutveckla när era behov förändras.
Case
Ökade värdet med 3 miljoner
"Vi var osäkra på hur stor vår fastighet var och valde att mäta upp vår fastighet med 3D scanning. Efter uppmätningen upptäckte vi 300 kvm mer än vi antagit att fastighetens storlek var vilket innebar en värdeökning på 3.000.000 kr"
Höga driftkostnader eller fel kvm?
"Energiförbrukningen var otroligt hög jämfört med antalet kvm. När vi fick koll på vår fastighetsdata upptäckte vi att beräkningen av energi enbart beräknades på uthyrda utrymmen. När vi korrigerade siffrorna blev även beräkningarna rätt."
Lägre kostnader vid ärendehantering
Genom att göra digitala platsbesök från skrivbordet minskade vi våra resor med ca 30% ut till fastigheterna vid ärenden. Det gör att vi sparar ca 1,3 miljoner kr och 6300kg CO2 per år.
Prisnivåer
Ät elefanten i små bitar! Vi skräddarsyr processen efter era behov
Grund
- Digital uppmätning Scanning av fastighet
- Digitala platsbesök 360 graders bildmaterial
- Interaktiv 3D modell Detaljnivå Lod 200
- Datahantering Integrerar samlad data i plattform
- Överlämning Presentation av uppdaterad plattform
- Uppdateringar Av modellen och insamlad data
Premium
- Nivå Grund
- Interaktiv 3D modell Detaljnivå Lod 300
- Installationsdata Insamling av installationsdata, Installations-komponenter & relaterade besiktningar.
- Datahantering Integrerar samlad data i plattform
- Introduktion Med personal av plattform
- Support
- Uppdateringar Av modellen och insamlad data
Platina
- Nivå Premium
- Interaktiv 3D modell Detaljnivå Lod 400
- Datainsamling Insamling av dokumentation, underhållsdata och driftdata.
- Datahantering Integrerar all relevant data i plattform och modell
- Digital tvilling - IoT sensorer Uppkoppling mellan 3D modell och IoT sensorer i fastigheten
- Uppdateringar Helhetsgrepp av uppdateringar
- Support Inom 1 timme
- Implementering i organisationen av ett digital arbetssätt i sin helhet. Workshop med medarbetare
Vad gör vi som är unikt?
Vi ser till att ni tar beslut utifrån korrekt fastighetsdata
Vi antar inte, vi ser till att ni tar beslut utifrån korrekt data. Därför gör vi en digital uppmätning med 3D scannern vilket gör att vi kan garantera att ni har korrekt data av er fastighet.
Vi stöttar er befintliga organisationen
Ni är bäst på att förvalta era fastigheter, vi vill hjälpa till med det vi är bäst på. Digitala arbetssätt, digitala verktyg och effektiva flöden. Därför har vi valt att stötta organisationen och inte ta över förvaltningen.
Vi vill alla kunna fokusera på och göra det vi är bäst på helt enkelt!
Vi tar ett helhetsgrepp för att utveckla det digitala arbetssättet
Vi släpper inte så lätt efter att ni lärt er några knappar i ett system, det ska vara enkelt att ta hand om sitt fastighetsbestånd och finns med er hela vägen tills ni har nått i mål. Därför tar vi ett helhetsgrepp och samordnar hela förvaltningsarbetet.
Vi är extremt begåvade!
Vi är extremt begåvade på det vi gör och har alltid Hjärtat, Hjärnan och Jävlaranmmat på rätt plats! för att ro iland alla projekt med hög kvalité!
Några tankar från oss
Det ska vara enkelt att hitta busen i husen – De största energitjuvarna i en fastighet!
Energitjuvar är smärtsamma för fastighetens både plånbok och klimatavtryck, något som vi för klimatets skulle ska se allvarligt på men låt oss tala klarspråk, här finns kronor att hämta! Det …
Det ska vara enkelt att hitta busen i husen – De största energitjuvarna i en fastighet! Läs mer »
Planör lanserar nytt bolag för att snabba på branschens digitalisering inom proptech
Inför 2024 lanserar Planör syskonbolaget Proptech management. Bolaget kommer att erbjuda tjänster inom Proptech som kommer att revolutionera fastighetsägarnas arbetssätt att förvalta och utveckla fastigheter. Med ett helhetsgrepp samt ett …
Planör lanserar nytt bolag för att snabba på branschens digitalisering inom proptech Läs mer »
Digitaliserad ärendehantering med digitala platsbesök, hur går det till?
Att digitalisera ärendehantering och felanmälningar är en viktig och effektiv del av en digitaliserade fastighetsförvaltningen. Inte bara för plånboken och tidseffektiviteten utan även för den mängd utsläpp vi reducerar genom …
Digitaliserad ärendehantering med digitala platsbesök, hur går det till? Läs mer »
Hårdare hållbarhetskrav siar stora kostnader
Den svenska fastighetsbranschen står inför betydande förändringar och utmaningar när det gäller att uppfylla hållbarhetskraven och klimatmålen enligt EU direktiven. Enligt hållbarhetsexperter kan upp till 80 procent av Sveriges fastigheter …
Automatisera arbetet kring underhållsplaner
Går det att automatisera och effektivisera arbetet med underhållsplaner? Absolut! Arbetet med underhållsarbetet tar upp en stor del av förvaltarens vardag och mycket tid går åt att få kontroll och …