Kvalitetssäkrad information, i smarta arbetsflöden utvecklat av branschexperter
Våra 15 år som ett konsultbolag samlat i 1 plattform

En smartare väg till lönsam och hållbar fastighetsförvaltning
Daschboard
När två världar möts. Ett hybridpaket där både tech och branschkunskap är lika viktigt!
Vi är experterna bakom plattformen! 15 år som ett konsultbolag och 1000 tals projekt senare har vi rätt bra koll på hur det ska gå till!
Vi fokuserar på det som är viktigt för er som jobbar med fastigheter. I daschboarden får du en snabb överblick av era fastigheter, ärenden som är nya eller ska hanteras, pågående projekt m.m. Här ifrån är vårt mål att du ska nå den informationen du behöver inom 3 sekunder, allt samlat på 1 ställe.
Fastighetsöversikt
Intelligenta filer, vägen till effektivare fastighetsförvaltning
Vi digitaliserar fastighetsinformation och skapar intelligenta filer. Vår plattform är utvecklad för att kunna integrera med intelligenta filer och eliminera mycket manuellt arbete!
All fastighetsdata kvalitetssäkras och implementeras automatiserat av plattformen genom de intelligenta filerna. Du bestämmer detaljnivån som uppfyller era behov, här kan du välja nivån alltifrån bara skalet ner till mutternivå.
När något ändras i fastigheten ändras det automatiskt i plattformen utan manuellt handpålägg, du har alltid pålitlig och uppdaterad information!
Vad avgör vilken nivå som jag har behov av?
Hör av dig så förklarar vi!
Underhållsplan
Låt datorn göra underhållsplanen åt dig!
Ja, ni hörde rätt! Vi har utvecklat en plattform som gör grovjobbet åt dig. Med korrekt strukturerad data tar vår plattform fram allt underlag åt dig!
Med digitaliserad data tas åtgärdslistan fram automatiskt utifrån fastighetsdata. När en komponent byts ut eller läggs till uppdateras det automatisk utan massa manuella pålägg.
Vill du veta hur? Hör av dig så visar vi!
Ärendehantering
Intelligenta filer, vägen till effektivare fastighetsförvaltning
Vi digitaliserar fastighetsinformation och skapar intelligenta filer. Vår plattform är utvecklad för att kunna integrera med intelligenta filer och eliminera mycket manuellt arbete!
All fastighetsdata kvalitetssäkras och implementeras automatiserat av plattformen genom de intelligenta filerna. Du bestämmer detaljnivån som uppfyller era behov, här kan du välja nivån alltifrån bara skalet ner till mutternivå.
När något ändras i fastigheten ändras det automatiskt i plattformen utan manuellt handpålägg, du har alltid pålitlig och uppdaterad information!
Vad avgör vilken nivå som jag har behov av?
Hör av dig så förklarar vi!
Funktioner
Dashboard
- Nyinkomna ärenden
- Översikt ärenden
- Översikt mina fastigheter och viktig data
- Översikt projekt
Fastighetskort
- Kvalitetssäkrad data
- Alltid uppdaterad
- Smarta PDF:er
- Mängslistor och konstruktionsinformation
- Kontroll över kvm
Mina fastigheter
- Strukturerad efter önskad uppdelning, t ex region.
- Listvy och kartvy
Underhållsplanering
- Automatiserad
- Alltid uppdaterad
Ärendehantering
- Serviceordrar
- Hyresgästanmälningar
- Historik och uppföljning
Projekthantering
- Sömlös hantering mellan projekt och förvaltning
Filhantering
- Alla filer på samma ställe
- Alla filer som är relevanta digitaliseras och samlas här
Smarta PDF:er
- Digitala platsbesök
- Dela med extern
- Mm noggran uppmätning
3D modell
- Visualisering av fastighet
- Digitaliserade komponenter
- Möjlighet till uppkoppling
Intelligenta filer
- Gör implementationen snabb
- Kvalitetssäkrar data
- Möjliggör automation
- Möjliggör direktuppkoppling
- Alltid uppdaterad data
Vi ser digitaliseringens fulla potential, nu och i framtiden. Vårt arbetssätt inkluderar den dagliga förvaltningen, de specifika projekten och framtidens hållbara byggnader.
Prisnivåer
Ät elefanten i små bitar! Vi skräddarsyr processen efter era behov
Fastighetsplattform
- Tillgång till plattform
- Implementering av er fastighetsdata i plattformen
- Introduktion Med personal av plattform
- Support
Korrekt fastighetsdata
- Digital uppmätning Scanning av fastighet
- Digitala platsbesök 360 graders bildmaterial
- Interaktiv 3D modell Detaljnivå Lod 200
- Datahantering Integrerar samlad data i plattform
- Överlämning Presentation av uppdaterad plattform
Tillägg
- Underhållsplan
- Hållbarhet
- Projektledning
- Värdering
- Förvaltning
- Besiktning
- Projektering
- Installation
- Driftoptimering
Ökade värdet med 3 miljoner
"Vi var osäkra på hur stor vår fastighet var och valde att mäta upp vår fastighet med 3D scanning. Efter uppmätningen upptäckte vi 300 kvm mer än vi antagit att fastighetens storlek var vilket innebar en värdeökning på 3.000.000 kr"
Höga driftkostnader eller fel kvm?
"Energiförbrukningen var otroligt hög jämfört med antalet kvm. När vi fick koll på vår fastighetsdata upptäckte vi att beräkningen av energi enbart beräknades på uthyrda utrymmen. När vi korrigerade siffrorna blev även beräkningarna rätt."
Lägre kostnader vid ärendehantering
Genom att göra digitala platsbesök från skrivbordet minskade vi våra resor med ca 30% ut till fastigheterna vid ärenden. Det gör att vi sparar ca 1,3 miljoner kr och 6300kg CO2 per år.
Vägen till framtidssäkra fastigheter
- Processen från behovsanalys till digital beteende
Vi gör en analys av behov och nuläget, hur ser organisationen ut, fastighetens förutsättningar och de digitala flödena. Vilka plattformar används, uppfyller de behovs- och målbilden eller ska förslag för en kompletterande plattform tas fram?
Vi tar fram en strategi och mål utifrån analysen vi gjort.

Digitalisering är en skalbar produkt som går att vidareutveckla när era behov förändras.

Varför ska man digitalisera arbetssättet?
- Vi behöver få mer kontroll över våra fastigheter för att arbeta mer lönsamt och hållbart.
- Det ställ fler och fler hållbarhetskrav på fastighetsägare vilka inte kommer gå att uppnå om vi inte effektiviserar och får kontroll.
- Hyresgäster ställer högre och högre krav på tillgänglighet, smarta funktioner och ett hållbart agerande.
- Högre priser ställer krav på våra kostnader, utan korrekt underlag kan vi inte optimera drift och utgifter.
- För att kunna vara med och verka för en grön framtid.
Dethär är några argument för att digitalisera sitt arbetssätt, låt oss komma på flera tillsammans!
Case
Vad gör vi som är unikt?
Vi ser till att ni tar beslut utifrån korrekt fastighetsdata
Vi antar inte, vi ser till att ni tar beslut utifrån korrekt data. Därför gör vi en digital uppmätning med 3D scannern vilket gör att vi kan garantera att ni har korrekt data av er fastighet.
Vi stöttar er befintliga organisationen
Ni är bäst på att förvalta era fastigheter, vi vill hjälpa till med det vi är bäst på. Digitala arbetssätt, digitala verktyg och effektiva flöden. Därför har vi valt att stötta organisationen och inte ta över förvaltningen.
Vi vill alla kunna fokusera på och göra det vi är bäst på helt enkelt!
Vi tar ett helhetsgrepp för att utveckla det digitala arbetssättet
Vi släpper inte så lätt efter att ni lärt er några knappar i ett system, det ska vara enkelt att ta hand om sitt fastighetsbestånd och finns med er hela vägen tills ni har nått i mål. Vi samordnar hela digitaliseringsresan
Vi är experter i branschen som har byggt vår plattform
Med djup kunskap inom fastighetsutveckling och dataförvaltning har vi designat en lösning som inte bara löser era problem – den tar er flera steg före konkurrenterna.

Några tankar från oss
Så förbättrar du hyresgästupplevelsen med digitala verktyg
Att få sina hyresgäster att trivas handlar om mer än bara bra boendestandard – det handlar om att skapa en smidig och lätthanterad vardag. I dagens digitala värld förväntar sig hyresgäster att kunna kommunicera och hantera sina ärenden på ett enkelt och modernt sätt. Med rätt digitala verktyg kan du som fastighetsägare bygga starkare relationer, […]
Det ska vara enkelt att hitta busen i husen – De största energitjuvarna i en fastighet!
Energitjuvar är smärtsamma för fastighetens både plånbok och klimatavtryck, något som vi för klimatets skulle ska se allvarligt på men låt oss tala klarspråk, här finns kronor att hämta! Det är inte okänt att ventilation, värme och vatten är den drift som slukar mest energi, något som också ligger till grund för vår vardag. Men […]
Planör lanserar nytt bolag: Snabba på digitalisering inom proptech
Inför 2024 lanserar Planör syskonbolaget Proptech management. Bolaget kommer att erbjuda tjänster inom Proptech som kommer att revolutionera fastighetsägarnas arbetssätt att förvalta och utveckla fastigheter. Med ett helhetsgrepp samt ett öga för kundens specifika behov hjälper Proptech Management fastighetsägare att framtidssäkra fastighetsdata, sänka kostnaderna och sin klimatpåverkan samt öka värdet. ”Det snackas mycket om problemen […]
Digitaliserad ärendehantering med digitala platsbesök
Att digitalisera ärendehantering och felanmälningar är en viktig och effektiv del av en digitaliserade fastighetsförvaltningen. Inte bara för plånboken och tidseffektiviteten utan även för den mängd utsläpp vi reducerar genom att digitalisera platsbesöken. Men hur ska då detta gå till? Vi reder ut arbetssättet! Besök er fastighet digitalt likt en street view När vi hjälper […]
Hårdare hållbarhetskrav siar stora kostnader
Den svenska fastighetsbranschen står inför betydande förändringar och utmaningar när det gäller att uppfylla hållbarhetskraven och klimatmålen enligt EU direktiven. Enligt hållbarhetsexperter kan upp till 80 procent av Sveriges fastigheter behöva genomgå renoveringar för att möta de nya kraven och regleringarna. De företag som ligger i framkant, som redan nu anpassar sig och ställer om […]
Automatisera arbetet kring underhållsplaner
Går det att automatisera och effektivisera arbetet med underhållsplaner? Absolut! Arbetet med underhållsarbetet tar upp en stor del av förvaltarens vardag och mycket tid går åt att få kontroll och att göra beräkningar. Ett arbete som i många fall sker manuellt. Vad krävs för att effektivisera arbetet med underhållsplaner? För att kunna effektivisera arbetet med […]
