Hur mycket effektivitet får gå till spillo innan vi kan utropa en skandal? – Digital uppföljning av besiktningar

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” custom_padding=”0px|||||”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” custom_margin=”-2px|auto||auto||” custom_padding=”||4px|||”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”]

Vissa är rakt på sak, andra skapar en elefant i rummet och snirklat med andra ord men helt ärligt så har vi alla samma intresse. Tidsplan och budget, en ständig fråga vi alla i branschen har i bakhuvudet när vi planerar och gör våra val. Vi pratar ofta om effektivitet, och hur vi än tar oss till för att bli effektivare är det oftast i tid och budget vi mäter effektiviteten. Ska vi göra en förändring vill vi i många fall se en besparing för att vilja göra förändringen. 

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” custom_padding=”10px|10px|10px|10px|false|false” border_width_all=”1px”]

Vi vet att det är mycket nu, en sammanfattning för dig som är på språng:

Vi har metoden för att bidra med ännu mer effektiva och säkra byggprocesser. Digital ärendehantering med egenkontroll av besiktningar. Korrigera och få godkänt på en brist från besiktningen på nolltid genom kommunikation och nybesiktning digitalt.  

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” custom_margin=”-26px|auto||auto||” custom_padding=”||0px|||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” custom_margin=”-10px|||||”]

MEN, det finns en faktor till som håller fler och fler vakna om nätterna. Nu för tiden börjar vårt miljöavtryck krypa sig allt närmre under huden på de flesta av oss. Vi ser och förstår att vi måste skärpa till oss vilket gör att även miljöpåverkan idag är en faktor vi tittar på när vi gör våra val. 

Innovativa och nyfikna som vi är har vi tagit till oss en ny metod för att sova gott om nätterna igen vad gäller alla 3 faktorer. Digital ärendehantering! Vi är smarta och ärliga, så tro på oss när vi säger att detta är effektivt och det är en dos av skam att detta inte används mer än vad det gör ute på byggplatserna. Vi pratar här om digital uppföljning och egenkontroll av besiktningar.  

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” custom_margin=”-10px|auto||auto||” custom_padding=”29px|||||”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”]

När en besiktning genomförts lägger besiktningsmannen in dokumentet direkt digitalt i appen. Besiktningsmannen kan via digital ärendehantering skapa uppgifter för det som behöver åtgärdas och anropa den ansvarige för att detta ska fixas. Den som anropats får en avisering angående uppgiften och får direkt vetskap om vad som behöver åtgärdas. När uppgiften är utförd lägger ansvarig in bildmaterial för att visa hur det korrigerats och besiktningsmannen kan godkänna oavsett vart denne befinner sig. Från kontoret, soffan, bilen. Vi sparar på en jäkla massa pendlande och tidsplanering för att hitta luckor i schemat.   

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”][et_pb_post_slider posts_number=”1″ include_categories=”25″ show_pagination=”off” use_manual_excerpt=”off” excerpt_length=”150″ show_meta=”off” _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”][/et_pb_post_slider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” custom_padding=”3px||3px|||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” custom_padding=”||16px|||”]

Tid är pengar som man brukar säga, vi underlättar för kostnaderna i projektet och byggnationen kan snabbt fortlöpa enligt plan. Och som om inte det vore nog, all information om fastigheten som samlats på under byggets gång sparas digitalt i en portfölj och finns med i molnet för all framtid. 

Gång på gång hjälper digitala verktyg oss att uppnå den perfekta kryddningen på moset för att driva framgångsrika byggprocesser, men ändå är det i alla lägen inte en standard. Hmm…

Det här är riktigt jävla bra – High five!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” custom_padding=”25px|||||”]

Simon Stjerngren är en hejare på detta och driver framgångsrika projekt med digital ärendehantering.
Är det dags att vidga vyerna? 
Simon kommer inte göra er besvikna!

070 – 713 46 71
simon.stjerngren@planor.se

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default”][et_pb_image src=”https://www.planor.se/wp-content/uploads/simon-mork.jpg” title_text=”simon-mork” align=”center” _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” width=”60%” border_radii=”on|200px|200px|200px|200px”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]